Van wie is het nummer 020-2272961

Van wie is het nummer 020-2272961

Googletrends wordt vaak gebruikt om te kijken of er bepaalde dingen meer worden opgezocht en een zoekterm populairder aan het worden is. Opvallend is dat het nummer 020-2272961 de laatste paar weken de lucht ingegaan is als we spreken over het aantal mensen dat maandelijks op zoek is naar dit nummer. De vraag is nu alleen vanwaar het nummer komt en op welke manier je er als persoon mee moet omgaan. In dit artikel geven we je advies en uitleg over welk bedrijf achter het nummer zit en wat je moet doen als je wordt lastiggevallen door dit nummer.

Ziggo verkopers

Na onderzoek blijkt dat dit nummer ‘schijnbaar’ afkomstig is van de telemarketingdienst van Ziggo. Diegene die al bestaande klant zijn bij Ziggo zullen natuurlijk weten dat Ziggo eigenlijk geen telemarketingdienst heeft.

Het nummer 020-2272961 wordt dus gebruikt door oplichters om een medewerker van het bedrijf te imiteren en je over te halen om bepaalde contracten af te sluiten via de telefoon.

De klachten over dit nummer blijven alsmaar opstapelen. Ziggo gaf vorig jaar al aan dat ze alleen contact opnemen met hun klanten bij betalingsachterstanden.

De klachten variëren

Verschillende klanten worden gecontacteerd door de business afdeling van Ziggo met de vraag of men glasvezel wil aanleggen om zo de verbinding met het netwerk en het internet te verhogen, zodat er maandelijks meer en sneller kan gesurft worden. De verkopers aan de lijn zijn wel erg agressief en gebruiken sluwe marketing tactieken om mensen die opnemen over te halen om een abonnement te nemen. Als de klant dan aangeeft dat die geen interesse heeft in het product blijft de persoon aandringen dat het echt glasvezel is en er ook gebruik wordt gemaakt van coax.

Het probleem zit hem in de toon waarop de telemarketeers de mensen aanspreken. Ze geven je het gevoel van minachting en doen alsof je helemaal niets kent van het internet. Omdat het vaak klanten zijn die al een internet aansluiting hebben is dit dus beledigend voor hen omdat zij wel degelijk kennis hebben over de werking van glasvezelaansluiting.

Slechte reclame voor Ziggo

Dit is ook een slechte reclame voor Ziggo zelf. Hoewel het bedrijf de telemarketeers niet in handen heeft, smaad het wel de naam van Ziggo. Mensen die nu via het internet, via advertenties of op tv in contact komen met Ziggo zullen een negatieve perceptie hebben van het bedrijf door de irritante telefoontjes en de agressieve toon. Worth-of-mouth zal er ook voor zorgen dat de mensen die worden opgebeld ook hun vrienden en familie zullen afraden om Ziggo te gebruiken, omdat die je zogezegd constant proberen te bellen.

De regio blijft een groot mysterie voor het bedrijf

De locatie van de telefoontjes blijft moeilijk te achterhalen. Volgens een online software die het nummer 020-2272961 omgekeerd heeft getraceerd komt het nummer waarschijnlijk uit Amstelveen. Wanneer we dieper inzoomen op de reacties van de mensen die zijn opgebeld is er een uitgaande telefoonoproep op de locaties van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Breda en andere grote steden in Nederland.

Meer dan alleen maar Ziggo

De beoordelingen geven weer dat het energie verkopers zijn die je proberen te overtuigen om te veranderen naar een nieuwe leverancier. Hoewel we in het eerste deel hadden over Ziggo kan het zijn dat men de telefoonnummers volledig scant en ziet waar er nog een opportuniteit is om te verkopen. Als het “fake” bedrijf ziet dat je nog geen klant bent bij een van hun energieleveranciers of internetaansluiting zal men je hoogstwaarschijnlijk opbellen. We raden je aan om het nummer direct te blokkeren en op de zwarte lijst te zetten om je gsm. Toekomstige telefoontjes zullen worden geblokkeerd en zelfs nummers die erop lijken zullen je niet meer kunnen bereiken.

Reacties

Nog geen reacties. Waarom begin je de discussie niet?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *